alles over privacy

Onze privacyverklaring is van toepassing op elke verwerking van persoonsgegevens van onze (potentiële) klanten en gebruikers van onze shop. Met persoonsgegevens bedoelen we informatie die direct of indirect te herleiden is naar een individu, zonder dat de naam van dat individu bekend hoeft te zijn. Denk aan klantnummer, adres, woonplaats, e-mailadres, telefoonnummer, cookie ID’s en financiële data. Hierna worden alle persoonsgegevens en andere gegevens gezamenlijk ook aangeduid als gegevens. We vinden het belangrijk dat onze dienstverlening betrouwbaar en transparant is. We gaan dan ook discreet en zorgvuldig om met je persoonsgegevens en we zorgen ervoor dat elke verwerking van je gegevens voldoet aan de toepasselijke wet- en regelgeving. Het is mogelijk dat wij onze privacyverklaring aanpassen als nieuwe ontwikkelingen daar om vragen. Je kunt op deze pagina altijd de laatste versie bekijken om op de hoogte te blijven van wijzigingen.

Voor de verwerking van je gegevens is kerstboombox verantwoordelijk. Dat wil zeggen dat kerstboombox vaststelt hoe en welke gegevens van je worden verwerkt, voor welke doeleinden en hoe lang. Wij verwerken je gegevens niet zonder reden en alleen als we die nodig hebben voor een of meer specifieke doeleinden. We zullen je gegevens nooit aan derden verkopen. Om ervoor te zorgen dat iemand erop toeziet dat je gegevens worden verwerkt zoals dat volgens de wet moet gebeuren, hebben we een functionaris voor gegevensbescherming aangesteld. De werkzaamheden van deze functionaris bestaan onder andere uit toezicht houden, vragen en klachten afhandelen en adviseren over de beveiliging en verwerking van je gegevens. Je kunt onze functionaris bereiken op info@kerstboombox.nl.

Account aanmaken en beheren

Om een bestelling bij kerstboombox te kunnen plaatsen is het niet verplicht om eerst een account aan te maken. Mocht je dit wel willen doen dan kan dit op https://kerstboombox.nl/my-account

Daarna kun je inloggen op je account en je account beheren. Voor het aanmaken van een kerstboombox account en het gebruik van je account verwerken we noodzakelijke gegevens van jou. 

  • Aanmaken van je account

We verwerken je voornaam, voorletter(s), achternaam, e-mailadres, telefoonnummer, adres en wachtwoord.

  • Gebruik van je account

Als je je account actief gebruikt, kunnen we naast je persoonlijke gegevens ook andere gegevens opslaan. Dit is afhankelijk van hoe je onze shop gebruikt. Denk aan:

- Besteldata- Bestelnummers/ordernummers

- Details van je bestellingen, zoals aantal bestellingen, bedragen, (type) artikelen, aantal, soort en prijs

- Bezorgdata- en tijden

- Bezorgkosten

- Overzicht betalingen

- E-mailadres voor e-mailvoorkeur

- Je betaalvoorkeuren

- Jouw bezorgvoorkeuren

Tijdens het bestellen verwerken we verschillende gegevens, zoals je gekozen betaalmethode en gegevens om je bestelling te volgen. Naar aanleiding van je aankopen kunnen we je aanbiedingen en informatie sturen via bijvoorbeeld e-mail. Vanaf het moment dat je artikelen in onze shop bestelt en deze wilt laten thuisbezorgen verwerken we de volgende gegevens:

- Wat je bestelt (o.a. aantal, soort artikelen, BTW en bezorgkosten)

- Transactiegegevens (manier van betalen, je rekeningnummer en betaalgegevens)

- Bezorgwijze

- Naam, adres, woonplaats, bezorgdatum en –tijd indien mogelijk

- Gegevens om je bestelling te volgen

- Eventuele kortingscodes die je hebt ingewisseld in de kassa

- Eventuele instructies die je ons geeft voor de bezorging

- Overige accountgegevens indien nodig

- Informatie over de acceptatie van je bestelling Als je artikelen bestelt bij kerstboombox ga je een koopovereenkomst met ons aan. Op elk aanbod en elke koopovereenkomst zijn de Algemene Voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie van toepassing. 

Vragen, klachten, reparaties en garanties

Als je een vraag stelt of een klacht indient over een artikel, een verzoek indient voor reparatie, een beroep doet op je garantie of om een andere reden contact opneemt met de klantenservice, is het noodzakelijk om bepaalde gegevens te verwerken en te bewaren. Om je van dienst te kunnen zijn nemen we je vraag, klacht of verzoek om reparatie op in onze klantenservice database. Afhankelijk van de vraag, klacht, reparatie of de garantie waar je een beroep op doet verwerken we je naam, adres, woonplaats, e-mailadres, klantnummer en/of telefoonnummer. We verwerken ook gegevens over je bestellingen; dit in verband met garanties. We bewaren informatie van vragen/klachten over bestellingen en facturen net zo lang als bestellingen en factuurgegevens, namelijk 7 jaar. Soms moeten we gegevens langer bewaren, bijvoorbeeld wanneer jouw klacht tot een procedure leidt. 

Marketing

Als je een account hebt aangemaakt en een of meerdere artikelen hebt gekocht, kunnen we je daarna benaderen voor marketingdoeleinden. Wij doen dit via verschillende uitingen en kanalen. Daarnaast kunnen we gegevens van andere partijen combineren met gegevens die wij al van je hebben. Dit laatste doen we alleen met jouw toestemming. Door je gedrag op basis van onze marketinguitingen te analyseren kunnen we onze aanbiedingen beter op je persoonlijke voorkeuren afstemmen. Hier komt profilering bij kijken: dit is elke vorm van geautomatiseerde gegevensverwerking waarbij we bepaalde persoonlijke aspecten van jou analyseren om onder andere je persoonlijke voorkeuren, interesses, gedrag, betrouwbaarheid en je economische situatie te voorspellen. We maken hiervoor onder andere gebruik van cookiegegevens en accountgegevens (en met jouw toestemming gegevens van andere partijen). Denk aan:

- ‘Laatst bekeken’ artikelen

- Reclamebanners met artikelen die je eerder hebt bekeken We analyseren hoe effectief onze campagnes zijn op basis van je gedrag. Hiervoor kijken we naar jouw (re)actie. Klik je bijvoorbeeld door in e-mails of op banners om artikelen te bekijken of te kopen? We verwerken voor marketingdoeleinden verschillende gegevens.

Sociale media

Als je via sociale media communiceert met wehkamp, bijvoorbeeld als je commentaar plaatst, media uploadt, een bericht verzendt, een artikel van onze website deelt of op een like knop klikt, kunnen we gegevens zoals je (gebruikers)naam, woonplaats, e-mailadres en geslacht ontvangen. Stel je een vraag via sociale media? Dan slaan we de gegevens die we ontvangen op bij de gegevens die we al van je hebben. Dit doen we om zo goed mogelijk op je vraag of opmerking te kunnen reageren en je later persoonlijker van dienst te kunnen zijn.

Social sharing

Soms kunnen we je sociale media-activiteiten aan die van ons linken. Als je bijvoorbeeld via je sociale media-accounts openbaar een eigen foto deelt van een artikel dat je hebt gekocht bij kerstboombox , dan kunnen we die foto doorplaatsen op onze accounts. Dit doen we niet automatisch, omdat we eerst een selectie van foto’s maken. Bij het doorplaatsen vermelden we altijd je accountnaam: de foto is immers niet van ons. Wil je dat we je foto verwijderen? Stuur ons dan een privébericht via onze accounts. We zullen daar zo snel mogelijk op reageren.Op het gebruik van sociale media zoals Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter of YouTube zijn niet onze voorwaarden en privacyverklaring, maar de voorwaarden, privacy- en cookieverklaring en andere verklaringen van de betreffende sociale media van toepassing. We raden je aan om die zorgvuldig te lezen als je vragen hierover hebt. 

Speciale acties

Bij kerstbombox kun je regelmatig deelnemen aan speciale acties, zoals spaaracties, wedstrijden, campagnes, prijsvragen en/of promotionele kansspelen. Soms vragen we je dan om online een formulier in te vullen om mee te kunnen doen. Door dit te doen sluit je een overeenkomst met ons. We hebben je naam, adres, woonplaats, telefoonnummer en emailadres nodig om je deelname te kunnen bevestigen en toegekende prijzen en voordelen naar jou te kunnen sturen. Verder verwerken we je acceptatie van onze algemene voorwaarden (deze moet je altijd accepteren als je meedoet met een speciale actie) en gegevens over je deelname. Denk aan inzendingen, scores, je spaarsaldo etc. afhankelijk van de actie. Hoe lang de specifieke bewaartermijn is, communiceren wij per actie. 

Reviews

Je kunt een review achterlaten in onze shop. Soms vragen we hier om nadat je een artikel bij ons hebt gekocht. Je kunt je in deze mails afmelden voor toekomstige berichten. De review die je plaatst is zichtbaar voor anderen. Op basis van je review kunnen we bepalen of een artikel aan je verwachtingen voldoet. Is dat niet het geval, dan kunnen we passende maatregelen nemen en het artikel eventueel uit ons assortiment halen. Het is mogelijk dat we contact met je opnemen naar aanleiding van je review. Dit doen we alleen als je je contactgegevens eerder aan ons hebt doorgegeven.Omdat je zelf akkoord gaat met het plaatsen van je review, verwerken we de titel van je review, je waardering voor een artikel (1 t/m 5 sterren), of je het artikel zou aanbevelen, of het voldoet aan je verwachtingen, of je andere reviews nuttig vindt en hoeveel reviews je hebt geschreven. Verder verwerken we je gebruikersnaam, e-mailadres, woonplaats en je akkoord op de voorwaarden. 

Intern marktonderzoek

Wij doen marktonderzoek om informatie te verzamelen over onze klanten en de markt waarin wij ons bewegen. Op basis van marktonderzoek kunnen wij onze shop en diensten verbeteren. Wij gebruiken deze informatie ook als uitgangspunt voor ons marketing- en communicatiebeleid. In elk stadium van het aankoop – en marketingproces analyseren wij het koopgedrag en de motivaties van onze klanten. De resultaten van intern marktonderzoek zijn niet te herleiden naar individuele klanten. Hierdoor mogen wij deze resultaten voor onbepaalde tijd bewaren en mogen wij ze delen met andere partijen. ‘Onderliggende’ gegevens voor intern marktonderzoek bewaren we 5 jaar.

Anti-fraudeonderzoek

De branche waarin kerstboombox zich bevindt is fraudegevoelig. Daarom voeren we anti-fraudeonderzoek uit. Zo willen we financiële en/of reputatieschade voorkomen als gevolg van fraude. Jouw klantnummer kan worden misbruikt door anderen om te frauderen. Fraudepreventie is dus behalve in ons belang vooral ook in jouw belang. Fraude is een verzamelnaam voor onder andere diefstal, verduistering, valsheid in geschrifte, bedrog en oplichting. Aangezien elke klant een klantnummer heeft, is bij fraude over het algemeen een klantnummer betrokken. Op basis van eigen onderzoek stellen we vast of er sprake is van fraude. Wij verwerken onder andere de volgende gegevens in het kader van antifraudeonderzoek:

- Je persoonlijke gegevens

- Gegevens met betrekking tot bezoek van onze shop, denk aan bestelgedrag

- Transactiegegevens

- Bankrekeningnummers-

Eventuele opnames van telefoongesprekken

- Claims

Klanttevredenheidsonderzoek

Om je klantervaring, onze shop en diensten te verbeteren, hebben we inzicht nodig in de beleving en tevredenheid van onze klanten.

Voor het uitvoeren van diensten, het bezorgen van artikelen en overige activiteiten, krijgen we hulp van derden. Voor zover deze derden jouw gegevens verwerken in opdracht van kerstboombox, doen ze dat als verwerker. Alle afspraken over onder andere beveiliging, geheimhouding en jouw rechten zijn opgenomen in de verwerkingsovereenkomsten die we met deze derde partijen hebben gesloten. We werken samen met derde partijen die ons helpen met de volgende diensten:

Logistieke en operationele doeleinden: denk aan postverwerkers, pakketbezorgers en partijen die ons helpen met het versturen van e-mails.

Diensten in ons distributiecentrum: denk aan partijen die pakketten sorteren.

Marketingdiensten voor het personaliseren van onze shop en het tonen van relevante aanbiedingen en advertenties op onze website/in onze app en de websites/apps van derden. Wij gebruiken hier software voor, zoals Google Adwords en Google Doubleclick.

Analysediensten voor het analyseren van gegevens over je bezoek aan en gebruik van onze shop. We gebruiken hier software voor, zoals Google Analytics.

IT-diensten voor onderhoud en beheer van onze systemen en opslag van gegevens.- Het faciliteren van speciale acties (spaaracties, wedstrijden, campagnes, prijsvragen en/of promotionele kansspelen).- Het uitvoeren van klanttevredenheidsonderzoek.

- Het samenwerken met toezichthouders, fiscale autoriteiten en opsporingsinstanties, zoals politie en openbaar ministerie. Alleen als we het wettelijk verplicht zijn verstrekken we gegevens aan deze partijen.

Jouw privacy is belangrijk, dus we nemen de beveiliging van je gegevens heel serieus. We hebben verschillende maatregelen genomen om ervoor te zorgen dat je gegevens veilig zijn en blijven. Bij de beveiliging van je gegevens houden we rekening met de eventuele verwerkingsrisico’s van je gegevens: bijvoorbeeld wanneer deze verloren gaan of onrechtmatig worden gebruikt. Hieronder zetten we een aantal van onze beveiligingsmaatregelen voor je op een rij. 

- We zorgen ervoor dat je account beveiligd is en dat niemand van buiten of binnen kan inloggen en zo bij je gegevens kan komen.

- We voorzien onze website regelmatig van automatische veiligheidsscans.

- Communicatie via de website, e-mail  vindt versleuteld en veilig plaats.

- We houden continu in de gaten of er (stiekem) inbraakpogingen worden ondernomen. Wij repareren kwetsbaarheden en nemen maatregelen bij inbraak.

- We gebruiken de laatste technologieën en software.

- We hebben veel systemen die met elkaar communiceren. We zorgen ervoor dat we gegevens veilig en gecontroleerd van het ene naar het andere systeem sturen.

- Wij beschermen onze systemen tegen malware, virussen, cryptoware en hacking software.

- Alleen medewerkers van kerstboombox die toegang tot je gegevens nodig hebben om hun werk te kunnen doen, kunnen bij je gegevens.

- We loggen pogingen tot inbraak en het gebruik van je gegevens door onze medewerkers, zodat we kunnen bijhouden wat er gebeurt.

- Derde partijen die toegang nodig hebben tot je gegevens zijn verplicht om passende technische en organisatorische beveiligingsmaatregelen te nemen en hun medewerkers tot geheimhouding te verplichten.

Beveiligingsincident/datalek

Wanneer er sprake is van een beveiligingsincident, denk aan diefstal van een laptop of een hack in onze systemen, reageren wij hier direct op. We onderzoeken of het om een beveiligingslek (zwakke plek in onze beveiliging) of een datalek (verlies of onrechtmatige verwerking van je gegevens) gaat. Wij zullen beveiligings- en datalekken zo snel mogelijk dichten. Bij een datalek schakelen we binnen 72 uur de Autoriteit Persoonsgegevens in, tenzij het onwaarschijnlijk is dat het datalek een risico oplevert voor je privacy. Gaat het om een datalek met een hoog risico voor je privacy (bijvoorbeeld als er veel of gevoelige gegevens zijn gelekt)? Dan zijn we verplicht het lek ook aan jou te melden. Heb jij een beveiligingsincident of datalek gevonden bij kerstboombox, stuur dan meteen een mail naar info@kerstboombox.nl of neem contact op met de klantenservice of onze functionaris voor gegevensbescherming. Je kunt een lek ook hier melden.

In het algemeen bewaren wij je gegevens niet langer dan nodig is voor het doeleinde waarvoor we je gegevens hebben verzameld. Hierna verwijderen of anonimiseren we deze gegevens. Anonimiseren betekent dat we ervoor zorgen dat gegevens niet meer naar jou te herleiden zijn. Soms hebben we bepaalde gegevens toch nog langer nodig voor een ander doeleinde. Als dat het geval is, hebben wij daarvoor een grondslag en zullen wij ervoor zorgen dat deze gegevens alleen nog toegankelijk zijn voor dat doeleinde. Daarna zullen we natuurlijk alsnog je gegevens anonimiseren of verwijderen. 

5 jaar

Deze bewaartermijn geldt voor klachten die je indient. We tellen vanaf de dag waarop we de klacht behandelen. 

7 jaar

Deze bewaartermijn geldt voor de volgende categorieën:

- Verplichting voor bewaren van boekhouding en administratie

- Belastingdocumentatie en rapportages van leveringen van goederen, geïmporteerde en geëxporteerde goederen en andere relevante gegevens.

- Alle inkooprapporten van goederen, import en export

Je hebt als klant bepaalde rechten als het gaat om de verwerking van je gegevens door kerstboombox. In jouw account kun je het meeste zelf regelen. Je kunt je gegevens inzien of wijzigen. Maar je hebt bijvoorbeeld ook recht op verwijdering van gegevens en recht op overdraagbaarheid van je gegevens. Hieronder zetten we jouw rechten op een rij. 

Recht op informatie

We zijn verplicht om je te informeren over wie wij zijn, welke gegevens we van je verwerken, hoelang we gegevens bewaren en voor welke doeleinden, op basis van welke grondslagen we dit doen en aan wie we je gegevens verstrekken. Deze informatie vind je allemaal in onze privacyverklaring. 

Recht op inzage

Je hebt het recht om in te zien of kerstboombox gegevens van jou verwerkt, en zo ja, welke gegevens, wat de doeleinden zijn van de verwerking, aan welke partijen je gegevens worden verstrekt, hoelang deze gegevens worden bewaard en wat de herkomst is van je gegevens (als je deze niet zelf hebt aangeleverd). Je hoeft geen reden te geven voor het inzien van deze informatie. 

Recht op rectificatie

In jouw account kun je veel gegevens zelf wijzigen. Hebben wij onvolledige of onjuiste gegevens van jou die je niet zelf kunt aanpassen? Stuur dan een aanvullende verklaring of brief naar kerstboombox.

Recht op verwijdering van gegevens/recht om vergeten te worden

Je kunt bij ons een verzoek indienen om je gegevens te verwijderen. Wij zijn dan verplicht om je gegevens zonder onredelijke vertraging te wissen. We kunnen of mogen niet altijd al je gegevens verwijderen. Soms is de verwerking namelijk bijvoorbeeld nog nodig voor het nakomen van wettelijke verplichtingen.

Recht op beperking van de verwerking

Je hebt het recht om de verwerking van je gegevens te laten beperken in de volgende gevallen:

- Je bent het niet eens met de juistheid van de gegevens

- De verwerking is onrechtmatig en jij wilt dat het gebruik van je gegevens wordt beperkt

- Jij hebt je gegevens nodig voor het onderbouwen van een claim

Neem gerust contact op met info@kerstboombox.nl als je hier meer informatie over wilt. 

Recht op overdraagbaarheid van je gegevens

Je kunt bij ons een verzoek indienen om je gegevens te ontvangen. Wij zullen dan de gegevens die we van jou hebben en die je zelf hebt aangeleverd, voor je bundelen. Deze gegevens kun je vervolgens opslaan voor persoonlijk gebruik. 

Recht van bezwaar

Als klant heb je het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van je gegevens. Je kunt bijvoorbeeld bezwaar maken tegen verwerking van je gegevens voor direct marketing.

 

Ja, wij gebruiken verschillende soorten cookies en vergelijkbare technieken. Deze zijn onder andere nodig om onze shop goed te laten werken en gebruiksvriendelijker te maken voor jou. Je leest meer over alle cookies die we gebruiken en waarom we ze gebruiken in onze cookieverklaring. Wil je geen cookies? Je kunt altijd je instellingen aanpassen of zelf cookies verwijderen. In onze cookieverklaring leggen we je precies uit hoe je dit regelt. Goed om te weten: als je cookies uitschakelt werkt onze shop mogelijk minder goed.