OVER ONS

SANNE VAN HEEL

GRAFISCH ONTWERPSTER - EIGENARESSE STUDIO SJOEGE

ANNEMARIE HOEKSTRA

EIGENARESSE BLOEMENSERVICE NEDERLAND

JELLE HOEKSTRA

EIGENAAR ROOTZ KITCHEN

mufasa

EIGENARESSE RUIMTE FOTOSHOOT

STERK DOOR DE CRISIS

Deze ondernemers bundelen hun krachten met hun kerstboombox idee

Wie denkt dat deze getroffen ondernemers bij de pakken neer gaan zitten heeft het mis!
Met de opgedane ervaring en kennis uit hun ondernemingen richten zij juist in deze crisis een nieuwe onderneming op die hun moet redden.
Coronaproof en met een maatschappelijk randje.

Broer en(schoon) zus, Drie ondernemers uit dezelfde familie. Allemaal uit de hardst getroffen sectoren door de corona: de horeca en de bruids-evenementenbranche.
Door de coronacrisis is de omzet teruggelopen naar nog maar 11% aldus Annemarie. Bij Jelle is het niet veel beter. Zijn onderneming focust op de bedrijfshoreca.
Vanaf maart dit jaar zagen zij hun omzet bijna volledig wegvallen. Eerst door de gedeeltelijke lockdown en daarna door het advies om thuis te werken.
Bedrijfsrestaurants blijven dicht want er zijn maar een handjevol medewerkers op de zaak. Maar de wilskracht om door te gaan is groot.
Samen met Sanne, de vriendin van Jelle die door de coronacrisis haar opdrachten in de luchtvaartbranche verloor, hebben ze de handen ineengeslagen en ontstond het idee voor Kerstboombox.nl. Annemarie, die naast bruidsbloemist ook kerstaankleding verzorgt bij bedrijven, merkte dat klanten terughoudend zijn in de kerstaankleding.
Nu bieden zij door kerstboombox.nl een alternatief door de kerstsfeer die normaal op de zaak gecreëerd wordt, naar de medewerkers thuis te brengen.
Volgens Annemarie is het Juist in deze corona-crisis, waarbij wij helemaal klaar zijn met corona maar corona niet met ons, belangrijk om positief te blijven.
Met de kerstboombox willen we de mensen in Nederland blij maken en de glimlach op het gezicht van de mensen terugkrijgen vult Sanne aan.
Sanne, grafisch ontwerpster, heeft 5 ludieke thema’s bedacht. Voor ieder wat wils, van foodlovers tot gamers en van geldbomen tot circusfun.



Bedrijven zijn blij met het alternatief.

Zo kunnen we een blijk van waardering geven aan de medewerkers die het hele jaar al flexibel zijn en van wie veel gevraagd wordt.
De familie beseft zich dat zij niet de enige zijn die zich door de coronacrisis moeten knokken.
Zo vertellen ze “ook hebben we gedacht aan de ondernemers die het net als ons moeilijk hebben en geen groot budget hebben door een miniversie aan te bieden in de vorm van een brievenbuspakketje”. Dat deze ondernemers gedreven zijn en vol goede moed aan dit nieuwe avontuur beginnen blijkt uit de vele variaties die geboden worden.
We kunnen zelfs de logo’s van de klanten als hangers in de boom hangen of op de pot laten drukken verteld Jelle.
Zo werd plan A geen plan B of C meer door de gevolgen van het virus maar laten deze ondernemers zien hoe mooi hun plan Z inmiddels is en hopen ook zij zich zo vol goede moed de crisis door te vechten.

Laat je e-mail achter en we mailen je volgend jaar zodra we weer live zijn met de nieuwe collectie!